function GetBC(lngPostid) { intTimeZone=33042; strBlogId="compit"; intCount=-1; strResult=""; try { for (i=0;i0) strResult=intCount + " نظر" ; strUrl="/Idea/?blogid=" +strBlogId + "&postid=" + lngPostid + "&timezone=" + intTimeZone ; strResult ="" + strResult + " " ; document.write ( strResult ) ; } function OpenLD() { window.open('linkdump','niloblog_ld','status=yes,scrollbars=yes,toolbar=no,menubar=no,location=no ,width=500px,height=500px'); return true; }


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 279
برچسب ها : <>,

تاريخ : جمعه 25 خرداد 1397 | 16:14 | نویسنده : حمیدرضا |

دیتاسنترها معمولاً بسیار گرم و پر سر و صدا هستند و در مناطقی ساخته می شوند که کارایی چندانی ندارند. اما راهکار مایکروسافت برای حل این مشکلات چیست؟ قرار دادن دیتاسنتر در اعماق دریا. بعد از اتمام تست های آزمایشی، مایکروسافت بالاخره توانسته به چشم انداز خود دست یابد و پروژه «Natick» را عملی کند؛ پروژه ای که به دنبال قرار دادن پی در پی دیتاسنترها در کف دریا است.


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 295
برچسب ها : مایکروسافت , دیتاسنتر,

تاريخ : شنبه 19 خرداد 1397 | 9:23 | نویسنده : حمیدرضا |

هاست رايگان هم مثل خيلي چيزاي ديگه مطمئنا از مواردي بوده كه مدتي به دنبال اون بوديد تا براي اهداف گوناگوني ازش استفاده كنيد. تعريفي كه از هاست رايگان ما تا به امروز به گوشمون خورده اين بوده كه مناسب نيست و نميشه اعتباري بهش كرد و مدتها براي راه‌اندازي سايت ازش استفاده كرد تا اينكه بعد از نهايي شدن طراحي بخواهيم تا اقدام به خريداري هاست مناسب كنيم. اما از طرف ديگر با افزايش بيش از پيش و پيشرفت كه به صورت لحظه‌اي در دنياي اينترنت در حال صعود هستش برخي شركت ها تصميم گرفتند تا در كنار سرويس هايي كه به صورت پولي ارائه ميدن اقدام به ارائه هاست رايگان هم بكنن تا در جهت افزايش و جذب مشتري پيش برن. استفاده از هاست رايگان هم داراي معايب و مزاياي خاص خودش هست كه از زمان شروع اولين ايده براي استفاده از هاست رايگان حقايقي انكار نشدني وجود دارند كه خيلي از شركتهاي ميزباني مايل نيستند تا كاربران به اين حقايق پي ببرند و از سوي ديگه خيلي كاربران فكر ميكردند كه استفاده از يك هاست مجاني ميتونه به عنوان يك حلال مشكلات اونها باشه و ديگه اونها را كاملا از خريد هاست بي نياز كنه، بنابراين در اين مقاله قصد دارم تا به معرفي برخي از مزايا و معايب استفاده از هاست رايگان بپردازم و در انتها بر اساس تجربه دوستان به معرفي چند نمونه از شركت هايي كه اقدام به ارائه هاست رايگان مي‌كنند بپردازم. پس اگر شما هم به دنبال هاست رايگان هستيد و يا اينكه هنوز تصميم نگرفتيد تا اقدام به تهيه اون كنيد تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد تا با بررسي مزايا و معايب استفاده از هاست رايگان بتونيد تصميم نهايي خودتون را بگيريد.


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 292
برچسب ها : هاست , مزایا , معایب,

تاريخ : پنجشنبه 17 خرداد 1397 | 10:42 | نویسنده : حمیدرضا |

تجهیزات ذخیره سازی و Backup گیری شامل تجهیزاتSAN ،NAS ،DAS ،TAPE و… می باشد که در سازمانها و شرکتهای مختلف با توجه به نوع ساختارشبکه و نوع کاربری این تجهیزات خریداری و مورد استفاده قرار می گیرند که استفاده از این تجهیزات باعث کاهش خطا و افزایش دسترسی خواهد شد ....


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 332
برچسب ها : تجهیزات ذخیره سازی,

تاريخ : يکشنبه 13 خرداد 1397 | 1:16 | نویسنده : حمیدرضا |

تعداد خودروهای الکتریکی در جهان از مرز 3.1 میلیون فراتر رفت.

به گزارش خبرآنلاین، آژانس بین‌المللی انرژی / IEA ضمن اعلام این مطلب روی این موضوع تأکید کرد که برای توسعه بیشتر نیاز به تحقیقات و سیاست‌گذاری‌های متنوع‌تر در کشورهای مختلف هستیم.{لینک}

در گزارش آژانس آمده است: در مقایسه با سال 2016 تعداد خودروهای الکتریکی مجهز به باتری و الکتریکی هیبریدی در سال 2017 بیش از 57 درصد رشد را نشان می‌دهد و در این میان 40 درصد از این خودروها مربوط به چین است. تحقیق و توسعه، حمایت از سیاست‌های توسعه خودروی الکتریکی، سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها و بهبود تولید منجر به کاهش هزینه‌های مربوط به ساخت و توسعه باتری شده و مصرف برق در خودرو را افزایش می‌دهد که سوختی سبز محسوب می‌شود.

هزینه در بخش باتری همچنین بخش مهمی از هزینه‌های مربوط به توسعه خودروهای الکتریکی است که با استقرار نظام ایستگاه‌های الکتریسیته، تخفیف مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی در بخش‌های مربوطه  به عقیده آژانس IEA می‌تواند راهگشا باشد.

البته چشم‌انداز خوبی در این بخش دیده نمی‌شود و سازندگان خودرو تمایل مناسبی هم از خود نشان نمی‌دهند تا علاقه‌مندان به سوخت سبز به آن دل‌خوش کنند.

طبق پیش‌بینی آژانس تعداد خودروهای الکتریکی تا سال 2030 از رقم 125 میلیون فراتر خواهد رفت و اگر کشورها بیشتر همت کنند شاید این رقم به 220 میلیون هم افزایش یابد.

تقاضا برای کوبالت و لیتیوم (مواد تشکیل دهنده باتری) تا سال 2030 به رقم 101 کیلوتن در سال خواهد رسید و اگر سیاست‌های کشوری در این زمینه راهگشا شود، این رقم از 291 کیلوتن در سال فراتر می‌رود.

میزان تقاضای برق برای خودروهای الکتریکی در سال 2017 حدود 54 تراوات ساعت شد که کمی از تقاضای برق در کشور یونان بیشتر بود.

منبع : سایت خبر آنلاین


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 281
برچسب ها : خودروهای الکتریکی,

تاريخ : پنجشنبه 10 خرداد 1397 | 18:57 | نویسنده : حمیدرضا |

مقامات دو بانک بزرگ در کانادا تائید کردند اطلاعات نزدیک به 90 هزار مشتری در یک حمله سایبری بی‌سابقه به سرقت رفته است.

به گزارش خبرآنلاین، دو قربانی اصلی در اولین حمله عمده سایبری به سیستم مالی این کشور، بانک مونترآل و بانک تجارت امپریال/ CIBC هستند. {لینک}

بانک مونترآل به‌عنوان چهارمین بانک بزرگ کانادا در بیانیه‌ای تائید کرد حمله‌کننده با مسئولان بانک تماس تلفنی داشته و ادعا کرده است که اطلاعات بانکی برخی مشتریان را در اختیار دارد. سخنگوی بانک می‌گوید او کمتر از 50 هزار حساب از 8 میلیون حساب کاربران را هک کرده است. وی از پاسخ به این سؤال که آیا پولی هم به سرقت رفته است یا نه، طفره رفت.

البته حمله‌کنندگان تهدید کرده‌اند که دیتای کاربران را در صورت پاسخ ندادن به درخواستشان، روی اینترنت منتشر خواهند کرد و به همین خاطر با مقامات امنیتی دست به تحقیق دراین‌باره زده‌اند. مدیران بانک مونترآل می‌گویند حمله‌کنندگان بیرون از کانادا هستند.

بانک تجارت امپریال نیز به‌عنوان پنجمین بانک بزرگ کانادا از سرقت مستقیم دیتای 40 هزار کاربر خود از شعبه Simplii خبر داد ولی از ذکر جزییات خودداری کرد.

سهام هر دو کمپانی پس از انتشار خبر حدود 0.3 درصد کاهش یافت و سایر بانک‌های کانادایی اعلام کردند موردحمله واقع نشده‌اند.

سال گذشته دریکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری دیتای بیش از 146 میلیون مشتری موسسه مالی اعتباری Equifax سرقت شد و بی‌اعتباری گسترده‌ای را موجب شد.

منبع : سایت خبر آنلاین


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 298
برچسب ها : هک ,امنیت اطلاعات ,حمله سایبری,

تاريخ : جمعه 11 خرداد 1397 | 22:12 | نویسنده : حمیدرضا |

کوالکام قصد دارد تا سال آینده سخت‌افزاری روانه بازار کند که پوشش‌دهی شبکه 5G را بهبود ببخشد. 

 

برای آنکه شبکه 5G به چیزی فراتر از یک ایده‌ی خوب بدل شود، باید تمام انتظارات ما از پوشش‌دهی کامل را برآورده کند؛ بنابراین برای پوشش بهتر در ...


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 313
برچسب ها : شبکه ,5G ,کوالکام,

تاريخ : يکشنبه 6 خرداد 1397 | 20:48 | نویسنده : حمیدرضا |

ابررایانه (Supercomputer) به رایانهای اطلاق می‌گردد که در زمان معرفی آن در زمینه میزان ظرفیت محاسبه در واحد زمان در دنیا پیشرو باشد. این عبارت برای اولین بار توسط مجله «نیویورک ورلد» برای اشاره به جدول‌سازهای آی‌بی‌ام در دانشگاه کلمبیا به کار رفت.

به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران؛ مجموع سرعت 500 ابر کامپیوتر برتر دنیا چیزی در حدود 223 پتافلاپس است، و اگر می خواهید بدانید کشورهای مختلف چقدر در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند، فقط کافی است به این نکته اشاره کنیم که عدد مذکور، 6 ماه قبل تنها 162 پتافلاپس بود . 
  هر پتافلاپس معادل پردازش یک  کوادریلیون  (10 به توان 15 یا یک میلیون میلیارد) عملیات ممیز شناور در هر ثانیه است 
 از بین 500 ابر کامپیوتر سریع دنیا در حال حاضر، 252 مورد از آنها در امریکا، 112 تا در اروپا، 66 تا در چین و 30 تا در ژاپن کار می کنند. اما فکر می کنید سریع ترین ابرکامپیوتر دنیا هم اکنون متعلق به چه کشوری است؟ 
 برای یافته پاسخ این سوال، در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا در یک معرفی خلاصه، به قدرت و سرعت 10 ابر کامپیوتر سریع دنیا، اشاره کنیم .   


 Tianhe-1A ، مرکز ملی ابر رایانش در چین 
در نوامبر 2010، این ابر کامپیوتر که از CPU های زئون اینتل و GPU های انویدیا به عنوان 183,368 هسته پردازشی خود استفاده می کرد، توانست با رسیدن به سرعت 2.6 پتافلاپس، جایگاه اول دنیا را به خود اختصاص دهد. اما امروز، دهم است .


 

SuperMUC ، مرکز ابر رایانش لایبنیتز در آلمان 

با استفاده از سرورهای iDataPlex شرکت آی بی ام و 300 ترابایت رم (!)، به همراه 147,456 هسته پردازشی، سرعت این سیستم به 2.9 پتافلاپس می رسد. هزینه مصرف انرژی آن با استفاده از روش خنک سازی مستقیم چیپ ها و حافظه ها به کمک آب کاهش پیدا کرده . 
 

 Vulcan ، لابراتوار ملی لاورنس لیورمور آمریکا 

سیستمی با سرعت 4.3 پتافلاپس که بر مبنای تکنولوژی ابررایانشی آی بی ام به نام Blue Gene/Q ساخته شده و 393,216 هسته پردازشی دارد، این روزها از نظر سرعت هشتم است. این سیستم فقط به کارهای دولتی اختصاص ندارد، بلکه اخیرا در صنعت و تحقیقات دانشگاهی هم مورد استفاده قرار گرفته . 

Juqueen ، مرکز ابر رایانش یولیش در آلمان  

458,752 هسته پردازشی این ابررایانه قادر به ارائه سرعت 5 پتافلاپس هستند، 2301 کیلووات توان مصرفی، Juqueen را در رده پنجمین کامپیوترهای بهینه از نظر مصرف انرژی هم قرار داده . 
  
 Stampede ، مرکز رایانش پیشرفته تگزاس، دانشگاه تگزاس 

 با سرورهای PowerEdge شرکت دل، و پردازنده های Xeon اینتل، و اتصال های InfiniBand ، این ابر رایانه به سرعت 5.2 پتا فلاپس می رسد. این یکی از بزرگترین سیستم های کامپیوتری جهان است که به پژوهش های آزاد علمی اختصاص یافته. یعنی هر محققی در هر یک از انستیتوهای امریکا می تواند درخواست استفاده از بخشی از توان پردازشی آن را بدهد . 
  
Mira ، لابراتور ملی آرگون متعلق به وزارت انرژی، آمریکا   

این سیستم که ساخت IBM است از 786,432 هسته پردازشی بهره می جوید و سرعت 8.6 پتافلاپس را دارا است. وقتی در سال 2014 تولید آن تکمیل شود سالانه 5 میلیارد ساعت رایانش را در اختیار دانشمندان قرار می دهد (زمان بر روی هر هسته جداگانه محاسبه شده ). 
  
K computer ، انستیتو پیشرفته ریکن برای علوم رایانه ای، ژاپن

K computer که ساخته شرکت فوجیتسو است، در سال 2011 جایگاه اول را در این فهرست داشت. سرعت 10.5 پتافلاپس با 705,024 عدد هسته پردازشی Sparc به دست می آید. این ابر رایانه از اتصال های ماهیچه ای شش محوره نیز بهره می‌برد. 
  
 Sequoia ، لابراتوار ملی لاورنس لیورمور، آمریکا  

Sequoia که در ژوئن 2012 جایگاه اول این فهرست را داشت، در حال حاضر توسط سازمان امنیت ملی هسته ای امریکا برای شبیه سازی های بزرگ در زمینه افزایش طول عمر تسلیحات هسته ای به کار می رود. ظاهرا 1.6 میلیون هسته پردازشی و حداکثر سرعت 17.2 پتافلاپس، برای این ماموریت کافی هستند . 
  
 Titan ، لابراتوار ملی اوک ریج، آمریکا  

Titan  که تا چندی پیش (یعنی دقیقا نوامبر گذشته) با سرعت 17.6 پتافلاپس سریع ترین ابرکامپیوتر دنیا بود، حالا دوم است. این سیستم از پردازنده های Cray مبتنی بر تکنولوژی AMD استفاده می کند و واحد های پردازش گرافیکی (GPU) آن هم بالغ بر 560,640 عدد هستند و با 8,209 کیلووات مصرف انرژی، سومین ابر رایانه بهینه دنیا به شمار می رود . 
  
 Tianhe-2 ، دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی، چین   

پس از Tianhe-1A ، نوبت به این غول چینی رسید تا رکورد سرعت را با ثبت عدد 33.86 پتافلاپس بشکند . Tianhe-2 از پردازنده های Xeons و Xeon Phi اینتل از سری آیوی بریج استفاده می کند و در مجموع 3 میلیون و 120 هزار هسته پردازشی دارد. این ابر کامپیوتر که 17,808 کیلووات مصرف انرژی دارد، بر روی کاغذ قادر است به سرعت 54.9 پتافلاپس هم دست یابد. پس اگر لازم شد، شاید بتواند برای حفظ جایگاه خود، سرسختانه بجنگد .

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 320
برچسب ها : کامپیوتر , ابر کامپیوتر ,

تاريخ : شنبه 5 خرداد 1397 | 21:55 | نویسنده : حمیدرضا |

شرکت اپل رکورد زد / فروش ۶۰۰ هزار اسپیکر هوشمند

چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶
کالاسودا_شرکت اپل رکورد زد. این رکورد با فروش ۶۰۰ هزار اسپیکر هوشمند رقم خورد.
این بدین معناست که اپل پشت سر آمازون، گوگل و علی‌بابا ایستاده است.
این امارها یعنی شرکت اپل یک رکورد فوق العاده مناسب دارد ، 
چرا که بر اساس آمار منتشره از سوی STRATEGY ANALYTICS
 علی‌رغم کسب رتبه چهارم بعد از آمازون، گوگل و علی‌بابا، فاصله زیادی با رقبا دارد.
شرکت اپل به‌عنوان عرضه‌کننده دیرهنگام، با فروش ۶۰۰ هزار اسپیکر هوشمند 
«هوم پاد» در فصل اول سال مالی ۲۰۱۸ رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.
بر اساس آمار منتشره از سوی Strategy Analytics علی‌رغم کسب رتبه چهارم
 بعد از آمازون، گوگل و علی‌بابا، فاصله زیادی با سایر رقبا دارد.
به نظر می رسد؛ آمازون و گوگل درمجموع ۷۰ درصد از بازار
 اسپیکرهای هوشمند را در اختیار گرفتند و سهم ۶ درصدی اپل هرچند  ناچیز است،
 اما باعث شد تا آمازون سهمش به زیر ۵۰ درصد برسد.
شرکت آمازون با عرضه ۹.۲ میلیون اسپیکر در فصل اول و رشد دو برابر نسبت به 
سال قبل بیش از ۴۳.۶ درصد از بازار را در دست گرفت و
 گوگل با عرضه ۲.۴ میلیون اسپیکر سهمی معادل ۲۶.۵ درصد را در اختیار گرفت.
شرکت علی‌بابا و شائومی(شیائومی) نیز به ترتیب ۷۰۰ هزار 
و ۲۰۰ هزار اسپیکر راهی بازار جهانی کردند.  سایر فروشندگان
 با عرضه ۱.۳ میلیون اسپیکر توانستند ۱۳.۹ درصد از سهم بازار را از آنِ خود کنند.
اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است.
 از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آیپد، آی‌مک، مک بوک و
 آی پاد و آیفون و اپل واچ و اپل تی وی را نام برد.
همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. 
نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده
 در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.
مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده‌است. 
وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره‌گیری کرد
 و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را بر عهده گرفته‌است.

 

منبع : شهر خبر

 


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 286
برچسب ها : اخبار تکنولوژی,شرکت اپل,

تاريخ : پنجشنبه 3 خرداد 1397 | 20:17 | نویسنده : حمیدرضا |

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری اچ ام دی گلوبال برای رشد تجارت موبایل نوکیا
 
 

گزارش‌ها حاکی هستند که اچ‌ام‌دی گلوبال، تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند نوکیا، با مشارکت شرکت‌هایی نظیر Ginko Venture ،DMJ ،Wonderful Stars و FIH Mobile مجموعا ۱۰۰ میلیون دلار برای رشد تجارت گوشی‌ هوشمند سرمایه جذب کرده است.

 سال ۲۰۱۶، شرکت فنلاندی HMD Global توانست امتیاز استفاده از برند نوکیا را برای ساخت گوشی‌ موبایل به دست آورد و با همکاری فاکسکان، تولید گوشی با برند نوکیا را آغاز کند. در ماه دسامبر پس از گذشت یک سال از قرارداد ۱۰ ساله، HMD اعلام کرد که این شرکت ۶ مدل گوشی هوشمند و ۵ مدل گوشی معمولی یا فیچرفون تولید کرده‌ است و در مجموع بیش از ۷۰ میلیون دستگاه گوشی با برند نوکیا به فروش رسید.

با ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جدید، HMD Global سرمایه‌ای برابر نزدیک به یک میلیارد دلار خواهد داشت و به یک یونیکورن (شرکتی با بازار سرمایه‌ی یک میلیارد دلاری) بدل خواهد شد. براساس بیانیه‌ای که توسط این شرکت منتشر شده است، اکنون امکان سرمایه‌گذاری‌ استراتژیک فراهم شده و کسب و کار HMD Global در مقیاس وسیع و به شکل نوآورانه‌ای در بخش گوشی‎‌های هوشمند نوکیا در سال ۲۰۱۸ گسترش خواهد یافت.

مدیر شرکت HMD Global، فلورین سیچه، می‌گوید:

هدف ما این است که گوشی‌‌های ارزنده‌ای معرفی کنیم که طرفداران ما آن‌ها را تحسین کنند. ما در پی آن هستیم تا به ریشه‌های فنلاندی و استانداردهای برند نوکیا که همیشه مشهور و شناخته‌شده بوده‌اند، پایبند باشیم. این موضوع برای ما رضایت‌بخش است. ما قصد داریم در میان بازیگران برتر گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی باشیم و موفقیت‌هایی که تا به امروز به دست آورده‎ایم به ما اطمینان می‌دهد که مسیر رشد در سال ۲۰۱۸ و فراتر از آن ادامه پیدا خواهد کرد.

اچ‌ام‌دی گلوبال طی سال ۲۰۱۷ موفق شد درآمد ۱.۸ میلیارد یورویی (۲.۳ میلیارد دلار) کسب کند؛ هرچند سود عملیاتی این شرکت تنها ۶۵ میلیون یورو (۷۷ میلیون دلار) بود. براساس گفته‌های تحلیلگران کانترپوینت، این شرکت در مجموع سود عملیاتی بیشتری نسبت به شرکت‌هایی همانند اچ‌تی‌سی، سونی، گوگل، لنوو و وان پلاس در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۷ داشته و این موضوع برای HMD، امیدوار کننده است.

آمار نشان می‌دهد که نوکیا همچنان در بین مردم محبوب است و در قلمرو گوشی‌های همراه، هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد. همکاری HMD و گوگل برای آزمایش اندروید P روی گوشی‌های جدید نوکیا، احتمالا باعث رونق بیش از پیش محصولات این شرکت خواهد شد.

منبع: زومیت


برچسب‌ها:


امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 353
برچسب ها :

تاريخ : جمعه 11 خرداد 1397 | 22:10 | نویسنده : حمیدرضا |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.